Din kurv er tom.
Din kurv er tom.
Uanset om I har arbejdet med den styrkede læreplan længe, eller om I skal sættes godt i gang, kan jeg byde ind. Det kan være en overordnet gennemgang, eller vi kan dykke dybere ned i enkelte elementer, alt efter hvad I har behov for. Vi kommer til, at se på læreplanens faglige fundament og kerneområder, for at ruste jer til, at omsætte dette til praksis.
Vi ønsker et personale, der er eksperter i samskabelse. Det giver udvikling og godt arbejdsmiljø, når vi kommunikerer fagligt og professionelt. Det er i børnenes interesse, at vi har mod og tryghed til, at lade os udfordre af vores kollegaer.
Vi kommer til at reflektere i fællesskab, lege med LEGO og lave øvelser der giver stof til eftertanke og mulighed for nye og bedre handlinger.
En ny struktur, eller mere tydelighed om den gamle? En klar struktur der er tydelig for alle, understøtter den pædagogiske kvalitet. Uanset om det er en funktions- eller stueopdeling, om der er værksteder eller aldersopdeling i børnegrupperne, skal der arbejdes med en fælles forståelse, således alle kender strukturens muligheder og begrænsninger. Vi skal analysere institutionens struktur til mindste detalje og sammen skabe et fælles overblik.
Uanset om I har arbejdet med den styrkede læreplan længe, eller om I skal sættes godt i gang, kan jeg byde ind. Det kan være en overordnet gennemgang, eller vi kan dykke dybere ned i enkelte elementer, alt efter hvad I har behov for. Vi kommer til, at se på læreplanens faglige fundament og kerneområder, for at ruste jer til, at omsætte dette til praksis.
Ud over de beskrevne temaer, er I altid velkomne til, at kontakte mig og tage en snak om jeg kan byde ind på det I ønsker. Det kunne være om pædagogisk dokumentation, IT som pædagogisk redskab, æstetiske læreprocesser, ledelses sparring … eller noget helt andet!
Kontakt mig, så tager vi en snak om, hvad I har behov for!
Læringsmiljøer af høj kvalitet i dagtilbud, bygger på et samspil mellem mange faktorer. Læringsmiljøer af høj kvalitet kalder i høj grad på et fagligt dygtigt, kompetent, empatisk personale og ledelse, der fortløbende har blik for, hvordan praksis kan rammesættes, organiseres og tilrettelægges, således at børnene får de bedste betingelser for, at lære og udvikle sig. Vi vil arbejde med netop jeres læringsmiljø, skabe overblik over hvad der virker og hvor I kan blive bedre.
Jeg bliver anvendt til en række oplæg til forældremøder. Emnerne har været mange, og vi kan aftale præcis hvad i har behov for – men det kunne være oplæg om:
iPads og IT til børn, rammesætning og tydelighed, at turde sige NEJ, måltider - herunder mad og madpakker, søvn - kontakt mig, så tager vi en snak om hvad I har behov for!
Kreativitet bliver en central kompetence i fremtiden! Derfor skal vi se på hvordan vi skaber et læringsmiljø, hvor kreativitet kan fremelskes. Vi ønsker en institution, der tænker kreativitet ind i måden vi bruger sproget, leger, maler, løber og tænker på. Udover mine input kommer vi til, at lave en masse sjove og udviklende øvelser som fundament for vores snakke.
21 skills er betegnelsen for de kompetencer, der bliver behov for i fremtiden. Verden ændrer sig med eksponentiel hastighed, så hvilke kompetencer skal vores børn bruge i fremtiden? Det handler ikke om at gøre dem mere digitale, de skal være kreative, innovative, dygtige kommunikatorer og kunne samarbejde med mennesker – kort sagt, skal de kunne det, der er sværest at få computere til!
Dette oplæg formidler, hvordan pædagoger tilrettelægger målrettede pædagogiske forløb, som udspringer af børnenes spor og interesser? Vi skaber i fællesskab, et læringsmiljø fyldt med vilje og drivkraft, samtidig med, at vi omsætter vores pædagogiske mål til praksis.
Dette oplæg formidler hvordan pædagoger tilrettelægger målrettede pædagogiske forløb, som udspringer af børnenes spor og interesser? Vi skaber i fællesskab, et læringsmiljø fyldt med vilje og drivkraft, samtidig med at vi omsætter vores pædagogiske mål til praksis.
I personalegruppen er det altafgørende, at have et positivt og effektivt samarbejde. Det giver kvalitet og godt arbejdsmiljø samt en række andre positive afkast. Derfor skal enhver organisation løbende arbejde med at blive endnu bedre. Vi kommer til at snakke, lege med LEGO og lave øvelser der giver stof til eftertanke og nye bedre handlinger.